About عن المدونة

مجموعة من النشطاء والمحاميين وومثلي جمعيات حقوقية وصحافيين تكونت بعد فض اعتصام ميدان التحرير بالقوة بتاريخ 9 مارس 2011. نعمل على:

  • وقف جميع أشكال التعذيب في أي مكان على أرض مصرنا الحرة، سواء في سجون الشرطة أو معتقلات الجيش أو مقرات “جهاز الأمن العام”، ولأى إنسان، حتى لو كان مجرما مدانا.
  • الوقف الفوري للمحاكمات العسكرية للمدنيين، وإحالة الأحكام العسكرية التى صدرت بالفعل إلى القضاء المدنى.
  • الإفراج الفوري عن شباب الثورة ممن تم القبض عليهم في التظاهرات والاعتصامات السلمية، وإلغاء الأحكام العسكرية التى صدرت ضد البعض منهم.
  • التحقيق في كافة التجاوزات التي مارسها “بعض من عناصر الجيش” مع مواطنين مصريين منذ فترة تسلم الجيش للسلطة. واتخاذ ما يلزم من اجراءات تضمن عدم تكرار هذه التجاوزات مرة أخرى، حفاظا على سلامة المصريين من ناحية واستعادة لمكانة الجيش العظيمة في قلوب المصريين من ناحية ثانية، تلك المكانة التي حققها بفضل حياديته السياسية وقيامه بوظيفته فى الدفاع عن كافة المواطنين المصريين دون تمييز.

لقد قامت فى مصر ثورة عظيمة، أدى قادة الجيش التحية العسكرية لشهدائها الأبطال الذين أنقذوا البلاد من حكم بلغ غايته فى الفساد والإفساد

We are a group of activists who lived everyday of the revolution and experienced the true ” Egypt” that was there in Tahrir square. We strongly condemn the violations the army commits towards civilians under the pretense of ” Protecting the country from thugs”. We demand an end to all military trials of civilians, and granting those who had been charged/sentenced a fair re trial in front of their natural civilian court.

_______________________________________________

بعد أحداث سيدي جابر يوم 22 يوليو 2011، الذي تم فيه اعتقال العديدين، تم تشكيل مجموعة لا للمحاكمات العسكرية بالاسكندرية ، وبدأت بالفعل المجموعة نشاطها  بالتعاون مع المجموعة الرئيسية في القاهرة وللمجموعة نفس الأهداف ومحاور العمل

للتواصل مع مجموعة الاسكندرية بشأن بلاغات عن اعتقالات أو انتهاكات

تليفون
01275215660

بريد اليكتروني

nomilitrials.alex@gmail.com

An Alexandria group has been formed to call and campaign to end military trials for civilians, the group works in coordination with the main group of activists of the “No Military Trials” in Cairo and has the same goals and aims.

To contact the Alexandria group, please call +2 0194874569 or email: nomilitrials.alex@gmail.com

Discussion

4 thoughts on “About عن المدونة

  1. Thanks for your appreciated work🙂 Keep up the good work.

    Posted by Kefaya Punk | April 2, 2011, 4:04 pm
  2. God bless and keep you.. safety in numbers – the more supporters you have the safer you and your blog will be inshallah.

    Posted by Cool Granny | April 12, 2011, 3:07 pm
  3. Dear Admins,
    I am a visual artist and I am making an a small series about military trials and torture. I wanted to know if it is possible to use some information from your blog posts.
    The work is based on testimonies from people arrested by the military.
    I will be waiting for your reply.
    Thanks in advance,
    Mohamed Ezz

    Posted by Mohamed Ezz | May 30, 2011, 1:47 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

تابعنا على تويتر

  • نقلا عن محمد حافظ المحامي في #القضية_١٢٧_جنايات_عسكرية حكمت المحكمة العسكرية بالاسكندرية على ٩ متهمين بالسجن... fb.me/3b6s0GMIO 2 weeks ago
  • خالد أحمد مصطفى الصغير 26 سنة، مهندس وواحد من الشباب اللى اتقبض عليهم فى القضية 174/2015 حنايات عسكرية غرب،... fb.me/7YDU9N9fI 2 weeks ago
  • #لا_للمحاكمات_العسكرية_للمدنيين fb.me/4uYrw8PIH 2 weeks ago

صفحتنا على الفيس بوك

%d bloggers like this: